Thursday 4 March 2021

TRIP BANGKOK 2019 (PART 4)

 DAY 5 (23 APRIL 2019)

Oleh kerana flight kami adalah pada waktu petang, jadi kami decide pagi tu nak keluar jalan-jalan sekejap. Macam biasa kami memilih grab untuk ke destinasi yang kami ingini. Kami cuma memilih attraction yang berdekatan dengan hotel sahaja sebab risau akan terperangkap dalam traffic jam nanti. Traffic jam di Bangkok lebih kurang sama dengan di Kuala Lumpur. 

WAT BENCHAMABOPHIT

Tempat ini juga dikenali sebagai Marble Temple. Temple ini telah di design oleh Prince Narisara Nuwattiwong. Rekaannya adalah berdasarkan traditional Thai architecture. Harga tiket masuk adalah sebanyak 50 Baht seorang.

Pandangan hadapan



Bahagian dalam temple




Selesai bergambar kenangan, kami mengambil grab untuk balik ke hotel. Kami selesaikan proses check out dan bertolak ke Don Mueang International Airport menaiki grab. 

Oleh kerana masih awal kami decide untuk makan dahulu. Kami terjumpa satu kedai makanan halal lalu menjamu selera di situ. Nama kedai tu adalah The Villa Halal. Total harga makanan di situ adalah 435 Baht. Kami memilih untuk makan Biryani Ayam dan Tom Yam Kung. Personally aku lebih sukakan Tom Yam di kedai Samat Muslim Food.


Oleh kerana kami masih ada masa lagi jadi kami melepak sahaja di kedai makan tu. Sempat juga aku tambah desert pulut mangga.



Kami solat di surau yang disediakan. Kemudian bersedia untuk boarding pulang ke Kuala Lumpur. Sebelum tu aku sempat membeli setem di pejabat pos yang ada dalam kawasan airport untuk mengirim poskad kepada BFF ku, Chah.


Itu sahaja catatan perjalanan aku untuk trip Bangkok kali ini. Ada banyak kekurangan tapi aku akan belajar untuk memperbaikinya lagi. Travel sendiri tak mudah tapi jika kita tak mencubanya kita tidak akan tahu setakat mana kemampuan kita. 

*untuk next entry akan aku tulis catatan perjalanan aku ke Can Tho dan Chau Doc, Vietnam.*



No comments:

Post a Comment

TRIP BANGKOK 2019 (PART 4)

  DAY 5 (23 APRIL 2019) Oleh kerana flight kami adalah pada waktu petang, jadi kami decide pagi tu nak keluar jalan-jalan sekejap. Macam bia...