Sunday 18 March 2018

Pengenalan



Sempena usia aku yang akan melangkau 3 series, aku berazam untuk mencuba sesuatu yang baru yang tak pernah aku terpikir hendak cuba sebelum ini. Salah satunya adalah menulis blog.Aku selalu membaca blog terutamanya blog berkaitan dengan travel. Aku suka jalan-jalan jadi blog sebegitu yang selalu aku ikuti.


Pada tahun ini juga aku telah mencuba hobi baru iaitu 'snailmail'. Mungkin ramai yang tertanya-tanya apa itu snailmail. Snailmail dalam bahasa mudahnya ialah berutus surat dengan rakan pena tidak mengira dalam negara atau luar negara. Setakat ini aku telah mempunyai 13 orang rakan pena dan kesemuanya adalah dari luar negara. Aku menggunakan snailmail sebagai platfom untuk memperbaiki bahasa Inggeris aku. Akan aku ceritakan lebih detail tentang rakan pena aku di dalam entry yang akan datang.


Selain itu, aku juga menyertai Postcrossing. Postcrossing adalah tempat untuk kita bertukar-tukar poskad dengan orang yang kita tidak kenali. Seronok bila mendapat poskad yang pertama setelah menunggu lama. Peraturannya kita mesti menghantar 5 poskad kepada individu yang kita tidak kenali dan alamatnya akan diberikan oleh Postcrossing. Setelah salah satu poskad yang dihantar telah diterima,baru kita akan memperolehi poskad kita yang pertama.


Seperti tahun lepas,tahun ini juga aku akan jalan-jalan makan angin ke luar negara. Destinasi untuk tahun ini adalah Kashmir. Hujung bulan ini aku akan ke sana. Akan aku kongsikan pengalaman aku di sana nanti.


Cukup disini dulu untuk pengenalan. Jumpa lagi di entry yang lain. Bye..



                                                             

No comments:

Post a Comment

TRIP BANGKOK 2019 (PART 4)

  DAY 5 (23 APRIL 2019) Oleh kerana flight kami adalah pada waktu petang, jadi kami decide pagi tu nak keluar jalan-jalan sekejap. Macam bia...